KAPCSOLAT

Tündérudvar Családi Napközi

Telefonszám: 06 46 782 842, 06 70 331 7005
Cím: 3532 Miskolc, Szent Imre tér 2.
tunderudvar.hu , info@tunderudvar.hu
 
Fenntartó: Hámori Waldorf Egyesület

Cím: 3530 Miskolc, Szechenyi u. 8.
Adószám: 18033672-1-05
Bankszámla szám: 10102718-05821800-01003000
Elnök: Biszterszky Gábor
Telefonszám: 20-3160971

---------------------------------------------------

ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

 

amelyben tájékoztatjuk Önt, mint honlapunk látogatóját valamint szolgáltatásaink igénybe vevõjét a Hámori Waldorf Egyesület adatkezelési és adatvédelmi szabályairól.

 

  • Milyen alapelveket követünk adatkezelésünk során?

 

Egyesületünk az adatkezelése során alábbi alapelveket követi:

  • a személyes adatokat jogszerûen és tisztességesen, valamint az Ön számára átláthatóan kezeljük.
  • a személyes adatokat csak meghatározott, egyértelmû és jogszerû célból gyûjtjük és azokat nem kezeljük a célokkal össze nem egyeztethetõ módon.
  • az általunk gyûjtött és kezelt személyes adatok az adatkezelés céljai szempontjából megfelelõek és relevánsak, valamint csak a szükségesre korlátozódnak.
  • Egyesületünk minden észszerû intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az általunk kezelt adatok pontosak és szükség esetén naprakészek legyenek, a pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljük vagy helyesbítjük.
  • a személyes adatokat olyan formában tároljuk, hogy Ön csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig legyen azonosítható.
  • megfelelõ technikai és szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítjuk a személyes adatok megfelelõ biztonságát az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szemben.

Egyesületünk az Ön személyes adatait 

  • az Ön elõzetes tájékoztatáson alapuló és önkéntes hozzájárulása alapján és csakis a szükséges mértékben és minden esetben célhoz kötötten kezeljük, azaz gyûjtjük, rögzítjük, rendszerezzük, tároljuk és felhasználjuk.
  • egyes esetekben az Ön adatainak kezelése jogszabályi elõírásokon alapul és kötelezõ jellegû, ilyen esetekben erre a tényre külön felhívjuk az Ön figyelmét.
  • illetve bizonyos esetekben az Ön személyes adatainak kezeléséhez egyesületünknek, vagy pedig harmadik személynek fûzõdik jogos érdeke, például honlapunk mûködtetése, fejlesztése és biztonsága.

 

  • Kik vagyunk?

Az adatkezelõ neve: Hámori Waldorf Egyesület

Az egyesület székhelye: 3530. Miskolc Széchenyi u. 8. 2.em 1.

Az egyesület telephelye: 3532 Miskolc Szent Imre tér 2.

Az egyesület honlapja: www.tunderudvar.hu

Kapcsolattartás: Biszterszky Gábor

Postacímünk: 3532 Miskolc Szent Imre tér 2.

Telefonszámunk: 20-3160971

E-mail címünk: info@tunderudvar.hu

Adószámunk: 18033672-1-05

 

Egyesületünk a GDPR 37. cikke alapján  köteles adatvédelmi tisztviselõ kinevezésére Az adatvédelmi tisztviselõjének elérhetõsége:

Neve: Mihalkó Gyula

E-mail cím:dar-co@freemail.hu

Telefonszám:70/6725267

 

Egyesületünk tárhely szolgáltatójának neve, címe és elérhetõsége:

Dexef Kft. 3525 Miskolc Szent Anna u. 12/b, T: 46/500 990

Egyesületünk az adatok kezelése során – ügyfeleink színvonalas kiszolgálása érdekében – az alábbi adatfeldolgozókat veszi igénybe:

 

 

NÉV

 

CÍM

 

TEVÉKENYSÉG

Popják Julianna

3574 Bõcs Móricz Zsigmond 33.

Könyvviteli szolgáltatás

 

 

Amennyiben az adatfeldolgozóink körét módosítjuk, a változásokat átvezetjük jelen tájékoztatónkban.

Az általunk kezelt adatok: 

Az egyesület által mûködtetett honlap nem gyûjt adatokat , elsõsorban a civil szervezetre vonatkozó ügyfélkapcsolati , elérhetõségi és egyéb információs adatokat  tartalmazza .

A honlapon keresztül nincs adatfelvétel , rögzítés, így adatkezelés sem történik ilyen formában.

Személyes kapcsolatfelvétel alapján történik beiratkozás esetén az adatrögzítés, adatkezelés , mely minden esetben önkéntes alapon történik melyre elõzetesen felhatalmazást kapunk.

Beiratkozás alkalmával elõzetes felhatalmazást kapunk hírlevél küldésére is ,mely a Mailchimp nevû alkalmazáson keresztül történik.

Nem küldünk reklám célú hirdetéseket  , csak az egyesület által mûködtetett intézménnyel kapcsolatos ügyintézésekre , kapcsolattartásra , hírek események tájékoztatására használjuk.

Ezen adatokat kizárólag a személyes kapcsolatfelvétel céljából és a törvényi elõírásoknak történõ megfelelés biztosítása érdekében gyûjtjük,  valamint továbbítjuk azt a szükséges  hatóságok felé (B.A.Z. Megyei Kormányhivatal).

Az Ön adatait csak jogszabályban meghatározott keretek között továbbíthatjuk, adatfeldolgozóink esetében pedig szerzõdéses feltételek kikötésével biztosítjuk, hogy ne használhassák az Ön hozzájárulásával ellentétes célokra személyes adatait.

Egyesületünk külföldre nem továbbít adatokat.

 

A bíróság, az ügyészség és más hatóságok (pl. rendõrség, adóhivatal, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) tájékoztatás adása, adatok közlése vagy iratok rendelkezésre bocsátása miatt megkereshetik egyesületünket. Ezekben az esetekben adatszolgáltatási kötelezettségünket teljesítenünk kell, de csak a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges mértékben.

Egyesületünk adatkezelésében és/vagy adatfeldolgozásában részt vevõ közremûködõi és munkavállalói elõre meghatározott mértékben – titoktartási kötelezettség terhe mellett – jogosultak az Ön személyes adatait megismerni.

Az Ön személyes adatait megfelelõ technikai és egyéb intézkedésekkel védjük, valamint biztosítjuk az adatok biztonságát, rendelkezésre állását, továbbá óvjuk azokat a jogosulatlan hozzáféréstõl, megváltoztatástól, sérülésektõl illetve nyilvánosságra hozataltól és bármilyen egyéb jogosulatlan felhasználástól.

Szervezeti intézkedések keretében épületeinkben ellenõrizzük a fizikai hozzáférést, munkavállalóinkat folyamatosan oktatjuk és a papír alapú dokumentumokat megfelelõ védelemmel elzárva tartjuk. A technikai intézkedések keretében titkosítást, jelszóvédelmet és vírusirtó szoftvereket használunk. Felhívjuk azonban a figyelmét arra, hogy az interneten keresztüli adattovábbítás nem tekinthetõ teljes körûen biztonságos adattovábbításnak. Egyesületünk mindent megtesz annak érdekében, hogy a folyamatokat minél biztonságosabbá tegyük a  beérkezett adatok tekintetében szigorú elõírásokat tartunk be az Ön adatainak biztonsága és a jogellenes hozzáférés megakadályozása érdekében.

Amennyiben az egyesület dolgozója az egyesület által kezelt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban adatvédelmi incidenst észlel, azt köteles haladéktanul jelenteni az egyesület vezetõjének.  Ilyen incidens lehet például ha

            - személyes adathoz jogosulatlan hozzáférést,

            - személyes adat jogosulatlan megváltoztatását,

            - személyes adat jogosulatlan továbbítását,

            - személyes adat jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát,

            - személyes adat jogosulatlan törlését vagy megsemmisítését, vagy

            - véletlen megsemmisülését vagy sérülését észleli.

Amennyiben az adatvédelmi incidens érinti az informatikai rendszert, úgy az egyesület vezetõjén kívül az informatikai rendszerért felelõs vezetõt is tájékoztatni kell. Az egyesület vezetõje intézkedik az eset kivizsgálására.

Ha az adatfeldolgozó cégnél történik adatvédelmi incidens, abban az esetben az adatfeldolgozó haladéktalanul köteles jelenteni az incidenst az adatkezelõ egyesületnek.

Az egyesület vezetõje, illetve az általa a vizsgálattal megbízott személy a bejelentést megvizsgálja. A vizsgálat során a bejelentõtõl az incidenssel kapcsolatban adatszolgáltatást kér, amelyet a bejelentõ köteles haladéktalanul, de legkésõbb 2 munkanapon belül teljesíteni.

A bejelentõ adatszolgáltatásának tartalmaznia kell

  • az incidens bekövetkezésének idõpontját és helyét,
  • az incidens leírását, körülményeit és hatásait,
  • az incidens során kompromittálódott adatok körét és számosságát,
  • a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét,
  • az incidens elhárítása érdekében tett intézkedések leírását,
  • a kár megelõzése, elhárítása, csökkentése érdekében tett intézkedések leírását.

Amennyiben az adatszolgáltatás alapján az adatvédelmi incidens vizsgálatot igényel, annak végrehajtása az egyesület vezetõjének a felelõssége. A vizsgálat elvégzésével az egyesület vezetõje felelõs személyt bízhat meg.

Az adatszolgáltatás alapján az egyesület vezetõje – illetve az általa a vizsgálattal megbízott személy – javaslatot tesz az adatvédelmi incidens elhárításához szükséges intézkedésekre az adatok kezelését vagy feldolgozását végzõ szakterületnek illetve személyeknek.

A javaslat alapján a megvalósítandó további intézkedésekrõl az egyesület vezetõje dönt szükség esetén az illetékes adatkezelõ vagy feldolgozó szakterület vezetõjének bevonásával.

Adatvédelmi incidens esetén az egyesület késedelem nélkül – ha lehetséges, legkésõbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott – megteszi a bejelentést a felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínûsíthetõen nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehetõ meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az elõírt információkat pedig részletekben is közölni lehet.

Az érintettek tájékoztatása

Amennyiben az adatvédelmi incidens valószínûsíthetõen magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a cégnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi incidensrõl.

A tájékoztatásban az érintett részére világosan és közérthetõen ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább az alábbiakat:

  • az incidensrõl további tájékoztatást nyújtó kapcsolattartó nevét és elérhetõségeit,
  • az adatvédelmi incidensbõl eredõ valószínûsíthetõ következményeket, valamint
  • az egyesület által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensbõl eredõ esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következõ feltételek bármelyike teljesül:

  • az egyesület megfelelõ technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat,
  • az egyesület az adatvédelmi incidenst követõen olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínûsíthetõen nem valósul meg,
  • a tájékoztatás aránytalan erõfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket az egyesületnek nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatnia vagy olyan hasonló intézkedést kell hoznia, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

Amennyiben az egyesület még nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensrõl, a felügyeleti hatóság – miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínûsíthetõen magas kockázattal jár-e – elrendelheti az érintett tájékoztatását.

 

Az incidens nyilvántartása

Az adatvédelmi incidens(ek)rõl az egyesületnek nyilvántartást kell vezetnie, az abban szereplõ adatokat

  • személyes adatokat érintõ incidens esetében 5 évig,
  • különleges adatokat érintõ incidens esetében 20 évig meg kell õrizni.

 

Fõbb irányadó jogszabályok

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelésérõl szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

 

 

 

Az adatkezeléssel kapcsolatos kérdéseivel Ön a info@tunderudvar.hu e-mail, illetve postacímen kérhet további tájékoztatást, válaszunkat késedelem nélkül, 1 napon belül (legfeljebb azonban 1 hónapon belül) megküldjük Önnek az Ön által megadott elérhetõségre. 

 

  • Mik azok a sütik és hogyan kezeljük õket?

 

A sütik (cookie-k) olyan kisméretû adatfájlok (továbbiakban: sütik), amelyek a weboldalon keresztül a weboldal használatával kerülnek az Ön számítógépére úgy, hogy azokat az Ön internetes böngészõje menti le és tárolja el. A leggyakrabban használt internetes böngészõk (Chrome, Firefox, stb.) többsége alapbeállításként elfogadja és engedélyezi a sütik letöltését és használatát, az viszont már Öntõl függ, hogy a böngészõ beállításainak módosításával ezeket visszautasítja vagy letiltja, illetve Ön a már a számítógépen lévõ eltárolt sütiket is tudja törölni.  A sütik használatáról az egyes böngészõk „súgó” menüpontja nyújt bõvebb tájékoztatást.

Vannak olyan sütik, amelyek nem igénylik az Ön elõzetes hozzájárulását. Ezekrõl weblapunk az Ön elsõ látogatásának megkezdésekor ad rövid tájékoztatást, ilyenek például a hitelesítési, multimédia-lejátszó, terheléskiegyenlítõ, a felhasználói felület testreszabását segítõ munkamenet-sütik, valamint a felhasználó-központú biztonsági sütik.

Egyesületünk nem alkalmaz és nem is engedélyez olyan sütiket, amelyek segítségével harmadik személyek az Ön hozzájárulása nélkül adatot gyûjthetnek.

A sütik elfogadása nem kötelezõ, de az egyesület  nem vállal azért felelõsséget, ha sütik engedélyezése hiányában a weblapunk esetleg nem az elvárt módon mûködik.

 

Milyen sütiket alkalmazunk?

 

Típus

Név

Hozzájárulás

Leírás

Cél

Érvényesség

rendszer sütik

 

nem igényel

a webes alkalmazás tûzfalának session sütije, amely a kereszthivatkozások elleni visszaélés megelõzésére szolgál

honlap mûködésének biztosítása

böngészõ session vége

 

 

 

  • Mit kell tudni még a honlapunkkal kapcsolatos adatkezelésünkrõl?

 

A személyes adatokat Ön önkéntesen bocsátja rendelkezésünkre a regisztráció illetve a egyesületünk kapcsolattartása során, éppen ezért kérjük, hogy adatai közlésekor fokozatosan ügyeljen azok valódiságára, helyességére és pontosságára, mert ezekért Ön felelõs. A helytelen, pontatlan vagy hiányos adat akadálya lehet a szolgáltatásaink igénybevételének.

Amennyiben Ön nem a saját, hanem más személy személyes adatait adja meg, úgy vélelmezzük, hogy Ön az ehhez szükséges felhatalmazással rendelkezik.

Bármikor kérheti személyes - vagy céges adatainak módosítását és/vagy helyesbítését, illetve törlését a nyilvántartásból.

Továbbá arra is jogosult, hogy bármikor  visszavonja  hozzájárulását  személyes  adatainak  felhasználására,  vagy  kezelésére  a  jövõre  nézve.

A hozzájárulás visszavonásának , adatai módosításának- korlátozásának - helyesbítésének regisztrálását – technikai okokból   1 napos határidõvel vállaljuk, azonban felhívjuk a figyelmét arra, hogy jogi kötelezettségünk teljesítése vagy jogos érdekeink érvényesítése céljából bizonyos adatokat a hozzájárulás visszavonása után is kezelhetünk.

 

 

  • Melyek az Ön jogai és jogorvoslati lehetõségei?

 

Ön az adatkezelésrõl

  • tájékoztatást kérhet,
  • kérheti az általunk kezelt személyes adataik helyesbítését, módosítását, kiegészítését,
  • tiltakozhat az adatkezelés ellen és kérheti adatai törlését valamint zárolását (a kötelezõ adatkezelés kivételével),
  • bíróság elõtt jogorvoslattal élhet,
  • a felügyelõ hatóságnál panaszt tehet, illetve eljárást kezdeményezhet ( https://naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html ).

Felügyelõ Hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

  • Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
  • Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
  • Telefon: +36 (1) 391-1400
  • Fax: +36 (1) 391-1410
  • E-mail:ugyfelszolgalat@naih.hu
    Honlap:https://naih.hu/

Az Ön kérelmére tájékoztatást adunk az Ön általunk kezelt, illetve az általunk – vagy a megbízott adatfeldolgozónk által – feldolgozott

  • adatairól,
  • azok forrásáról,
  • az adatkezelés céljáról és jogalapjáról,
  • idõtartamáról, ha pedig ez nem lehetséges, ezen idõtartam meghatározásának szempontjairól,
  • az adatfeldolgozóink nevérõl, címérõl és az adatkezeléssel összefüggõ tevékenységükrõl,
  • adatvédelmi incidensek körülményeirõl, hatásairól és az elhárításukra valamint megelõzésükre tett intézkedéseinkrõl, továbbá
  • az Ön személyes adatainak továbbítása esetén az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjérõl.

A kérelem benyújtásától számított legrövidebb idõ alatt, 1 napon belül (legfeljebb azonban 1 hónapon belül) adjuk meg tájékoztatásunkat. A tájékoztatás ingyenes kivéve akkor, ha Ön a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet már nyújtott be hozzánk. Az Ön által már megfizetett költségtérítést visszatérítjük abban az esetben, ha az adatokat jogellenesen kezeltük vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett. A tájékoztatást csak törvényben foglalt esetekben tagadhatjuk meg jogszabályi hely megjelölésével, valamint a bírósági jogorvoslat illetve a Hatósághoz fordulás lehetõségérõl tájékoztatással.

Egyesületünk a személyes adatok helyesbítésrõl, zárolásról, megjelölésrõl és törlésrõl Önt, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbította, kivéve akkor, ha az értesítés elmaradása az Ön jogos érdekét nem sérti.

Amennyiben az Ön helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesítjük, a kérelem kézhezvételét követõ 1 napon belül (legfeljebb azonban 1 hónapon belül) írásban vagy – az Ön hozzájárulásával – elektronikus úton közöljünk elutasításunk indokait és tájékoztatjuk Önt a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetõségérõl.

Amennyiben Ön tiltakozik a személyes adatai kezelése ellen, a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idõn belül, 1 napon belül (legfeljebb azonban 1 hónapon belül) megvizsgáljuk és a döntésünkrõl Önt írásban tájékoztatjuk. Amennyiben úgy döntöttünk, hogy az Ön tiltakozása megalapozott, abban az esetben az adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszüntetjük és az adatokat zároljuk, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekrõl értesítjük mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbítottuk, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

Abban az esetben megtagadjuk a kérés teljesítését ha bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítõ erejû jogos okok indokolják, amelyek elsõbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények elõterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Amennyiben Ön a döntésünkkel nem ért egyet, illetve ha elmulasztjuk a határidõt, a döntés közlésétõl, illetve a határidõ utolsó napjától számított 30 napon belül Ön bírósághoz fordulhat.

Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, a per – az érintett választása szerint – az érintett lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék elõtt is megindítható. Külföldi állampolgár a lakóhelye szerint illetékes felügyeleti hatósághoz is fordulhat panasszal.

Kérjük Önt, hogy mielõtt a felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz fordulna panaszával – egyeztetés és a felmerült probléma minél gyorsabb megoldása érdekében – keresse meg egyesületünket.

 

  • Melyek a fõbb irányadó jogszabályok tevékenységünkre?

 

  • a természetes személyeknek a személyes adatok kezelésérõl szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény - (Info tv.)
  • a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl szóló 2001. évi CVIII. törvény - (Eker tv.)
  • az elektronikus hírközlésrõl szóló 2003. évi C. törvény - (Ehtv)
  • a fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvény (Fogyv tv.)
  • a panaszokról és a közérdekû bejelentésekrõl szóló 2013. évi CLXV. törvény. (Pktv.)
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvetõ feltételeirõl és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Grtv.)

 

  • Adatkezelési tájékoztató módosítása

 

Egyesületünk fenntartja magának a jogot jelen Adatkezelési tájékoztató módosítására, amelyrõl az érintetteket megfelelõ módon tájékoztatja.

 

Dátum: 2018.05.22.